Kaip geriau jaustis nėštumo metu?

Kaip geriau jaustis nėštumo metu?

Kaip geriau jaustis nėštumo metu?

Dažnai moterys nėštumo metu jaučiasi prasčiau, nei įprastai. Gali atsirasti pykinimas, vėmimas, vidurių užkietėjimas, apetito sumažėjimas, pėdų ir kulkšnių patinimas. Skaitant šį straipsnį, sužinosite kaip lengviau suvaldyti patiriamus skausmus arba jų išvengti.

Pykinimas ir vėmimas nėštumo metu

Daugiau nei pusė moterų nėštumo metu kenčia nuo pykinimo ir vėmimo. Šleikštulio jausmas dažniausiai atsiranda dėl padidėjusių hormonų kiekio kraujyje. Pykinimas ir vėmimas dažniausiai praeina po pirmojo trimestro. Dėja, bet kai kurioms moterims pykinimas trunka ilgiau, o kartais gali tęstis iki nėštumo pabaigos. Jums nereikėtų jaudintis, kad kelias savaites negalėsite deramai valgyti. Tai tikrai nepakenks Jums arba Jūsų kūdikiui. Stenkitės daryti viską, kad gautumėte pakankamą kiekį skysčių ir valgyti maistą, kuris jums patinka, kuomet jaučiatės alkana.

Jeigu nevalgote ilgiau nei kelias dienas arba greitai krenta svoris, tuomet rekomenduojama kreiptis į savo asmeninius gydytojus.

Naudingi patarimai:

  • Stenkitės valgyti dažniau, tačiau mažomis porcijomis. Rekomenduojama valgyti kas dvi valandas, kad skrandis nebūtų tuščias.
  • Rinkitės patiekalus ir užkandžius, kurie turi daug baltymų. Galite valgyti jogurtą, ryžius, krekerius, sūrį.
  • Gerkite mažais gurkšneliais vandenį. Stenkitės vengti aštrių, šaltų ir saldžių gėrimų.
  • Stenkitės negerti skysčių prieš pat valgymą, valgio metu arba iškart po valgio.
  • Išmėginkite imbierą. Galite pamėginti gerti imbiero arbatą.

Vidurių užkietėjimas nėštumo metu

Nėštumo metu maistas lėčiau patenka į Jūsų kūną. Dėl šių priežasčių gali atsirasti vidurių užkietėjimas.

Kaip išvengti vidurių užkietėjimo nėštumo metu?

  • Gerkite daug skysčių. Per dieną rekomenduojama išgerti bent 2,3 litro vandens. Taip pat tai gali būti sultys, pienas, sriuba, kava arba arbata be kofeino. Šilti ir karšti skysčiai gali būti labai naudingi.
  • Valgykite maistą, kuris turi daugiau skaidulų. Nėštumo metu reikia mažiausiai 28 gramų skaidulų per dieną. Lėtai į savo mitybą įtraukite maistą, kuris turėtų daug skaidulų, bei taip išvengsite pilvo pūtimo, mėšlungio ir viduriavimo.
  • Turėkite namuose slyvų, obuolių ir kriaušių. Šie vaisiai turi vidurius laisvinantį poveikį ir gali padaryti išmatas minkštesnes, todėl bus lengviau jas pašalinti iš savo kūno.
  • Būkite aktyvi. Kiekvieną dieną reikėtų atlikti fizinę veiklą. Nėštumo metu rekomenduojama vaikščioti kiekvieną dieną.

Prastas apetitas nėštumo metu

Nėštumo metu galite nenorėti valgyti, ypač jeigu nesijausite gerai arba bus užkietėję viduriai. Reikia nepamiršti, kad kūdikis nuolatos auga, todėl Jūsų skrandis negali sutalpinti tiek daug maisto, todėl greičiau pasijausite soti.

  • Valgykite dažnai ir mažais valgiais arba užkandžiais. Mažesnis maisto kiekis gali padėti išvengti sotumo jausmo.
  • Mėgaukitės gėrimais, kurie turi daug baltymų. Galite gamintis kokteilius su pienu, jogurtu, bananais, žemės riešutų sviestu, šaldytomis uogomis.
  • Valgykite maistą, kuris turi daug energijos. Galite išmėginti nesūdytus riešutus ir sėklas, avokadą, lašišą, sūrį, riešutų sviestą arba džiovintus vaisius.

Patinimas nėštumo metu

Galite pastebėti, kad pradės tinti pėdos, rankos ir kulkšnys. Nėštumo metu vandens susilaikymas yra normalus dalykas.

  • Gerkite kuo daugiau skysčių. Nėštumo metu labai svarbu gerti daug skysčių, net ir tuo atveju, jeigu jaučiatės išsipūtusi. Vanduo neša maistines medžiagas į Jūsų kūną ir padeda auginti kūdikį, pašalina atliekas iš Jūsų ir Jūsų kūdikio, palaiko vėsumą, padeda išvengti vidurių užkietėjimo ir padeda kontroliuoti tinimą.
  • Venkite druskos turinčius užkandžius, bei greitą maistą. Druskos riboti nėštumo metu tikrai nereikia, tačiau didelis druskos kiekis gali prisidėti prie vandens sulaikymo.
  • Sėdėdama pakelkite kojas. Galite naudoti pagalves kai einate miegoti, jas padėkite po savo kojomis. Stenkitės vengti kojų kryžiavimo.
  • Būkite aktyvi. Kasdienis fizinis aktyvumas padeda sumažinti tinimus. Vaikščiojimas yra puikus būdas išlaikyti fizinį aktyvumą.