Miego sutrikimai

Miego sutrikimai

Miego sutrikimai

Miegas yra sudėtingas biologinis sutrikimas. Miego metu jūs esate be sąmonės, tačiau jūsų smegenų ir kūno funkcijos yra aktyvios. Tos funkcijos atlieka daug svarbių darbų, kad išliktumėte sveiki. Jeigu prastai miegate, tai gali sukelti nuovargio jausmą, bei pakenkti fizinei ir psichinei sveikatai, kuri įtakotų kasdienį gyvenimą.

Kas yra miego sutrikimai?

Miego sutrikimas tai būklė, kuri sutrukdo jūsų įprastą miego rėžimą. Iš viso yra daugiau nei 80 skirtingų miego sutrikimų, kurių pagrindiniai simptomai:

  • Nemiga – negalėjimas užmigti ir ilgai išmiegoti. Šis sutrikimas yra labiausiai paplitęs.
  • Miego apnėja – kvėpavimo sutrikimas, kuomet miego metu sustojama kvėpuoti apie 10 sekundžių ir ilgiau.
  • Neramių kojų sindromas – kojų dygliavimo jausmas kartu su noru jas judinti, taipogi galite jausti kojų
  • Hipersomnija – nesugebėjimas atsibudinti dienos metu, todėl dieną galite jausti mieguistumą.
  • Cirkadinio ritmo sutrikimai – miego ir pabudimo ciklo problemos. Dėl jų negalėsite užmigti ir pabusti reikiamu metu.
  • Parasomnija – miego metu pabudimas kai vaikštote arba kalbate per miegus.

Dažniausiai dienos metu jaučiant nuovargį reiškia, kad turite miego sutrikimą. Kitiems žmonėms tai gali būti tiesiog nepakankamas miego laikas. Labai svarbu kiekvieną naktį gerai išsimiegoti, kad galėtumėte jaustis geriau. Reikalingas miego kiekis priklauso nuo jūsų amžiaus, gyvenimo būdos, sveikatos. Daugumai žmonių reikia per naktį išsimiegoti 7 – 8 valandas.

Kas gali sukelti miego sutrikimus?

Miego sutrikimai gali kilti dėl skirtingų priežasčių:

  • Širdies, plaučių ligos, nervų sutrikimai ir skausmai.
  • Psichikos ligos, įskaitant nerimą su depresija.
  • Vaistai.
  • Genetika.

Kartais priežastis gali būti ir nežinoma, todėl rekomenduojama atlikti kraujo tyrimus.

Miego sutrikimai

Miego sutrikimai

Taipogi, yra keli veiksniai, kurie gali įtakoti miego sutrikimus:

  • Kofeinas ir alkoholis.
  • Nereguliarus darbo grafikas. Tarkime vieną dieną dirbate dieninėje pamainoje, o kitą kartą naktinėje pamainoje.
  • Senėjimas. Senstant žmonės pradeda mažiau miegoti arba praleidžia trumpesnį laiką giliame miege. Taipogi, juos lengviau pažadinti.

Kokie yra miego sutrikimo simptomai?

Kiekvienas miego sutrikimo simptomas gali būti skirtingas, jis priklauso nuo tam tikro sutrikimo. Yra keletas pagrindinių veiksnių, kurie parodo, kad turite miego sutrikimą:

  • Kiekvieną vakarą užmiegate ilgiau nei 30 minučių.
  • Reguliariai naktimis pabundate kelis kartus, o tuomet sunkiai užmiegate arba pabundate rytais per anksti.
  • Dienos metu jaučiatės mieguisti arba dažnai einate nusnausti dienos metu.
  • Asmuo su kuriuo miegate sako, kad naktimis garsiai knarkiate, kvėpuojate arba skleidžiate keistus garsus, bei nustojate trumpam kvėpuoti.
  • Jaučiate keistą jausmą savo kojose arba rankose.
  • Miego metu trūkčioja jūsų ranka arba koja.
  • Užmigimo arba snūduriavimo metu turite sapnų, kurie pilni išgyvenimų.
  • Pirmu kartu pabudus jaučiatės, kad negalite judėti.

Kaip diagnozuojamas miego sutrikimas?

Norint pilnai ištirti miego sutrikimus, rekomenduojama kreiptis į daktarus, kurie galėtų atlikti tyrimus. Tokius tyrimus dažniausiai apima:

  • Smegenų bangos pokyčiai.
  • Akių judesiai.
  • Kvėpavimo dažnis.
  • Kraujo spaudimas.
  • Širdies ritmas.

Kaip išsigydyti miego sutrikimus?

Kiekvienas gydymo būdas gali būti skirtingas, kuris priklausys nuo turimo miego sutrikimo.

  • Gyvenimo pokyčiai, tarkime sveika mityba ir reguliari mankšta.
  • Atsipalaidavimo pratimai, kurie padės sumažinti nerimą dėl miego nepakankamumo.
  • Ryškios šviesos terapija rytais.
  • Vaistai ( gali būti ir migdomieji). Kartais daktarai rekomenduoja vartoti migdomuosius, tačiau trumpam laikui.
  • Natūralūs produktai, tai gali būti melatoninas.