Būdai kaip apsaugoti savo akių regėjimą

AKIŲ GERINIMAS

AKIŲ GERINIMAS

Pagal mokslinius tyrimus, numatoma, kad 2050 metais, 895 milijonai žmonių turės problemų su savo rega. Tai maždaug 150 procentų padidėjimas per ateinančius 30 metų. Tai skamba tikrai baisiai, tačiau galima išvengti regos sutrikimų, jei bus laikomasi tam tikrų įpročių.

Akinių dėvėjimas nuo saulės su UV apsauga

Ne tik mūsų oda gali nukentėti nuo ultra violetinių spindulių. UV spinduliai gali padidinti tikimybę, kad susirgsite katarakta – akies lęšio drumstimu, kuris dažniausiai atsiranda senstant. Rekomenduojama ieškoti akinių, ant kurių būtų etiketė su užrašu ,, 100 procentų apsauga nuo UV“. Tamsūs lęšiai, kurie nefiltruoja UV spindulių, iš esmės gali būti blogiau, nei iš vis nieko nebuvimas. Tai gali sukelti bėdų, kadangi dėl tamsaus lęšio atspalvio jūsų vyzdžiai išsiplės ir į akis pateks daugiau UV.

Jei daug laiko praleidžiate lauke, siūlome pagalvoti apie didesnius akinius, kurie neleistų saulės spinduliams prasiskverbti pro šonus. Ypatingai tokius akinius rekomenduojama dėvėti kai pjaunate žolę, atliekate darbus lauke.

Tinkamo maisto valgymas

Kiekvienas iš mūsų yra girdėję, kad morkos padeda akių regėjimui. Bet ar esate girdėję, kad špinatai, lapiniai kopūstai ir žalumynai taip pat padeda? Šiose daržovėse yra daugybė antioksidantų liuteino ir zeaksantino. Pagal mokslininkų teiginius, sako, kad šiose daržovėse esančios maistinės medžiagos gali blokuoti didelės energijos mėlynas šviesas, kurios kenkia tinklainės ląstelėms.

Taip pat rekomenduojama valgyti ir kiaušinius, nes taipogi yra puikus zeaksantino ir liuteino šaltinis. Stenkitės į savo lėkštę įsidėti daugiau morkų , bulvių, moliūgų ir raudonų paprikų. Šiose daržovėse yra gausu beta karotino.

Yra įrodymų, kad OMEGA-3 riebalų rūgštys, kurių galime rasti tune, lašišoje, sardinėse, gali padidinti aliejaus gamybą ir taip padėti išvengti akių sausumo. Nemėgstate jūros gėrybių? Tuomet stenkitės valgyti riešutus, ankštinius augalus ir sėklas.

Jei jūsų vartojame maiste nėra pagrindinių vitaminų, tuomet siūlome pasitarti su savo šeimos gydytojais, kurie galėtų rekomenduoti tinkamus maisto papildus.

Fizinis aktyvumas

Pagal mokslinius tyrimus Švedijoje, buvo nustatyta, kad fizinis aktyvumas sugeba sumažinti kataraktos riziką. Didelis neveiksmingumas gali būti siejamas su akių regėjimo pablogėjimu. Greitasis vaikščiojimas sumažina riziką sirgti glaukomą.

Kuomet žmogus yra aktyvus, tuomet gali būti patiriama dviguba nauda. Mankšta gali sumažinti susirgti diabetu, širdies ligomis ir aukštu kraujospūdžiu, o šios ligos gali prisidėti prie kataraktos. Atliekant kardio, jūs sumažinate slėgį akyse, o tai padidina kraujo tekėjimą į tinklainę ir regos nervus. Jei tikrai norite pasiekti geresnį regėjimo efektą, jums tikrai nereikės daug prakaituoti, užteks pavaikščioti dvidešimt minučių, bent keturis kartus per savaitę.

Tinkamas miegas

Kuomet krauju pasruvusios akys ir išsipūtę vokai gali būti miego trūkumo simptomai. Nepakankamas miegas žmogui gali pakenkti akių sveikatai. Miego metu skysčiai cirkuliuoja, kurie drėkina akis ir jas atgaivina kitai dienai. Jei miegate mažiau nei penkias valandas per parą, galite pajausti šalutinius poveikius. Pirmiausia jautriai reaguosite į šviesą ir neryškiai matysite, o akys bus išsausėjusios ir trūkčios.

Leiskite savo akims pailsėti

Jei pastoviai žiūrite į kompiuterio arba telefono ekranus, būtina daryte pertraukas, kad akys galėtų pailsėti. Bent kas penkiolika arba dvidešimt minučių nukreipkite akis nuo kompiuterio ir nežiūrėkite 20 sekundžių. Stenkitės mirksėti kas kelias sekundes. Būtinai įsitikinkite, kad jūsų akių vokai paliečia apatinį voką.

Pastovios šviesos iš ekranų gali įtempti mūsų akis, o tuomet mes sunkiai matysime objektus. Pagalvokite apie specialius akinius, kurie padėtų išvengti monitoriaus šviesų. Įsitikinkite, kad monitorius yra tinkame aukštyje.

Gera akių higiena

Jei naudojate makiažą, būtinai prieš miegą pašalinkite nuo akių, kad nejaustumėte ryte dirginimo. Makiažas gali užkimšti riebalines liaukas, o kai jos yra užkimštos, tuomet negaminama aliejaus. Ašaros tiesiog išgaruoja, o tuomet skatinamas akių sausumas ir uždegimas.

Neleiskite makiažui ilgai būti ant jūsų veido. Kadangi bakterijos gali augti, o tai sukels dirginimą arba bjaurią infekciją. Kiekvienas makiažas turi galiojimo laiką ir rekomenduojamą laiką, kiek gali būti ant veido.

Asmenims, kurie naudoja akinių lęšius, jiems būtina būti ypatingai atsargiems, kad lęšiai būtų švarūs. Kuomet naudojami nešvarūs lęšiai, galima sukelti rimtas infekcijas. Kiekvieną dieną reikia valyti juos, o prieš dedant į akis, nuplauti specialiu tirpalu.