Kokia yra fizinė važiavimo dviračio nauda?

fizinė važiavimo dviračio nauda

fizinė važiavimo dviračio nauda

Važinėjimas dviračiu gali būti kur kas smagiau nei sena vaikystės pramoga ar noras atsikratyti papildomų kilogramų. Važinėjimas su dviračiais turi daugybę privalumų, dėl to vertėtų tai įtraukti į savo kasdieninę rutiną. Važiuodami su dviračiu jūs atliekate puikią mankštą ir galite pagerinti savo kūno išvaizdą bei tapti fiziškai stipresni. Miesto dviračiai yra puikus būdas pradedantiesiems, kurie nori važiuoti į savo darbą, parduotuvę ar kartu su draugais po įvairiausias vietas. Kartais važinėjimas suteikia tiek daug teigiamų emocijų, nes galite išvysti nuostabių vietų, kurių nepamatytumėte važinėdami su automobiliu.

Kad ir kur jūs važiuosite, atsiminkite, kad jūs darote nuolatinę mankštą ne tik savo kūnui, bet ir protui.

Kaip pradėti važinėti dviračiu pradedantiesiems?

Vienas iš puikiausių dalykų, kad jums nebūtina turėti fizinį pasiruošimą, kad galėtumėte pradėti važinėjimą su dviračiu. Važiavimas dviračiu yra pratimas, kurį gali atlikti kiekvienas. Tačiau reikėtų žinoti kelis esminius dalykus, kad užtikrintumėte saugų važiavimą.

Rekomenduojama įsigyti tinkamą aprangą. Specialios kelnės užtikrins, kad nuo sėdynės jūs nejausite pastovios trinties, jeigu važiuosite ilgas distancijas. Taip pat gali praversti apatiniai su paminkštinimu, kurie užtikrins, kad dviračio sėdynė būtų jaučiama patogiau. Jeigu mąstote apie ilgus pasivažinėjimus, tuomet galite įsigyti ir susegamus batus be raištelių, kad pedalas būtų patogesnis ir suaktyvinsite pakaušio raumenis.

Labai svarbu, kad jūsų dviratis būtų atreguliuotas pagal jus, kad galėtumėte efektyviai minti pedalus ir sumažinti galimų traumų rizikas. Kuomet minate pedalus, jūsų koja turėtų būti tik šiek tiek sulenkta. Vairas turėtų būti nustatytas taip, kad jūsų rankos būtų sulenktos labai nedaug. Įsitikinkite, kad pedalas nėra minamas per lengvai ir turi tam tikrą pasipriešinimą, kitaip galite patirti klubo traumą.

Jūsų pėda turėtų būti plokščia, kuomet minate pedalą. Jūsų svoris turėtų būti ant kojų, o ne ant vairo. Pirmieji važinėjimai gali būti šiek tiek nemalonūs, kadangi jausite šiokią tokią trintį nuo sėdynės. Tačiau prie dviračio sėdynės formos yra priprantama, o tam gali prireikti kelių pasivažinėjimų.

Fizinė važiavimo dviračio nauda

Važiuodami dviračiu jūs įgyjate ne tik fizinių privalumų, bet ir įgausite geresnes kūno formas bei tapsite stipresni.

Pagerinama širdies ir kraujagyslių sveikata

Važinėjimas dviračiu yra puiki kardio forma ir gali pagerinti aerobinį pajėgumą. Taip pat jūsų širdies ir kraujagyslių sistemos aprūpins jūsų raumenis deguonimi ir efektyviai jį panaudos. Jums nereikia minti dviračio kelias valandas, kad gautumėte kokią nors naudą. Kartais gali užtekti 10 minučių važinėjimo kiekvieną dieną ir įgysite geresnes kūno formas.

Galite atlikti ir trumpas treniruotes, kurių metu naudosite visą savo energiją – maksimalias pastangas. Tokiu būdu jūs gerinsite savo širdies veiklą ir galėsite padidinti deguonies sunaudojimą fizinio krūvio metu bei pagerinsite kraujospūdį.

Mažo poveikio mankšta

Dviračių sportas gali būti puiki alternatyva intensyvioms kardio treniruotėms, tokioms kaip bėgimas ar šokinėjimas per šokdynę. Tai yra puikus pasirinkimas asmenims, kurie nori intensyvių treniruočių.

Apatinių kūno dalių stiprinimas

Nenuostabu, kad važinėdami dviračiu galite sustiprinti savo apatinės kūno dalis. Jūs galite sustiprinti sėdmenys, šlaunies raumenis, blauzdas. Ne tik sustiprinsite savo kūno dalis, bet ir turėsite geresnę jų formą. Kuo didesnį pasipriešinimą važinėjimo metu turėsite, tuo greičiau galėsite išsiugdyti jėgą ir raumenis.

Šerdies stiprinimas

Važiavimas dviračiu reikalauja ne tik kojų darbo. Tačiau dalyvauja ir šerdis bei nugara. Tinkamo važiavimo metu, jūsų liemens raumenys yra įsitempę, kad nesiglaustumėte per arti vairo. Važinėdami ilgesnį laiką pajausite, kad šie raumenys stiprėja.

Geresnė laikysena

Dviračių sportas gali padėti išlaikyti geresnę laikyseną. Jeigu važinėjate tinkamai, tuomet sėdėsite aukštai su neutraliu stuburu, o pečius tempsite žemyn. Praktikuodami dviračius, jūs galite išvengti prastos laikysenos, kurias dauguma patiria dėl sėdimo darbo.

Geresnė koordinacija

Dviračių užsiėmimas yra pagristas ritmu, o važiavimo metu atliekate choreografiją pagal tam tikrą ritmą. Su tokio važiavimo tipu, jūs ugdote savo koordinaciją. Daugumos žmonių koordinacija tampa geresnė, kuomet jie pradeda važinėtis su dviračiais.

Sumažėjusi ligų rizika

Tikriausiai žinote, kad kiekvienas sportas yra ištirtas ir pagrįstas, kad tai padeda sumažinti tam tikras ligas ir blogas savijautas.

2017 metais atlikti tyrimai įrodė, kad žmonės važinėdami dviračiu sumažina kraujagyslių ir vėžio ligas.

2016 metais atlikti tyrimai parodė, kad važinėjimas dviračiu sumažina diabeto riziką.

Ką daryti jeigu negaliu važinėti su dviračiu?

Visuomet galite atrasti skirtingą sportą, kuris suteiktų jums naudos. Nepamirškite, kad grynas oras suteikia labai daug naudos žmonių organizmams. Tad elektriniai paspirtukai gali būti puikus pasirinkimas, kad kas dieną išvažiuotumėte pasivažinėti bent po keliasdešimt minučių. Jums nereikės naudoti fizinės jėgos, tačiau galėsite atsipalaiduoti ir pakvėpuoti grynu oru.

Šiuolaikiniai paspirtukai yra įkraunami ir gali nuvažiuoti ilgas distancijas, tad dėl to nereikėtų jaudintis, kad greitai išsikraus ir negalėsite važiuoti į norimas vietas.