Kaip išvengti sezoninės migrenos pavasarį?

0
206

Migrenos priepuoliai gali būti lydimi staigaus skausmo, pykinimo, silpnumo, neaiškaus matymo ir padidėjusio jautrumo šviesai ir garsams. Daugelis pacientų pastebi, kad simptomai pasireiškia prieš dieną ir trunka nuo kelių valandų iki kelių dienų.

Metų laikų kaita gali turėti įtakos migrenos priepuolių dažniui, ypač nuo žiemos iki pavasario. Tam, kad lengviau susitvarkytumėte su sezonine migrena, svarbu žinoti, kaip jos galima išvengti.

Kaip sezoniniai pokyčiai sukelia migreną?

Beveik 39 milijonai amerikiečių kenčia nuo migrenos, dėl to ji yra viena iš dažniausių neurologinių sutrikimų. Sezoniniai pokyčiai gali sukelti stiprų galvos skausmą. Barometrinis slėgis yra vienas iš sezoninės migrenos veiksnių, kai dėl oro svyravimų skysčiai stumiami į nosies ir sinusų audinius, kurie gali būti spaudžiantys ir dirginti smegenų skausmo receptorių. Be to, pavasario alergijos gali neigiamai paveikti sinusus, kurie gali sukelti galvos skausmą ar kitus simptomus.

Kaip išvengti sezoninės migrenos pavasarį?

Nors oro sąlygų nepakeisite, bet yra keletas žingsnių, kurių imdamiesi, galite išvengti migrenos galvos skausmo šį pavasarį. Štai šešios strategijos, kurios gali padėti prevencijai ir rūpinimuisi migrena šiuo metų laiku.

Kontroliuokite savo alergijas

Pavasario alergijų valdymas gali sumažinti diskomfortą ir apsaugoti nuo migrenos atsiradimo. Nepageidaujamų simptomų, tokių kaip sinusų uždegimo, sumažinimui, galite nusipirkti antihistamininių vaistų be recepto savo vietinėje vaistinėje.

Be to, reikia aptarti su gydytoju stipresnius vaistus nuo alergijos simptomų. Receptiniai vaistai gali suteikti tinkamą dozę ir padėti suvaldyti sunkesnes alergijas, taip sumažinant sezoninės migrenos riziką.

Paprašykite vaistų nuo migrenos

Nereceptiniai galvos skausmo malšinimo vaistai dažnai gali padėti kontroliuoti migreną. Ant kai kurių skausmą malšinančių vaistų etikečių rašoma, kad jie gali padėti sušvelninti migrenos epizodus.

Kaip ir vaistus nuo alergijos, jūsų gydytojas gali paskirti stipresnius vaistus toms dienoms, kai jaučiate artėjančią migreną. Svarbu aptarti savo simptomus su medicinos specialistu, kad būtų sukurta tinkama gydymo schema.

Praktikuokite galvos pratimus

Kartais, nepaisant pastangų migrenai išvengti, vis tiek gali išsivystyti simptomų epizodas. Tokiu atveju galite pabandyti valdyti atskirus simptomus, kai jie pasireiškia. Pavyzdžiui, yra keli pratimai, kurie gali padėti sumažinti galvos svaigimą.

Vienas iš lengvų galvos svaigimo pratimų yra žvilgsnio stabilizavimas. Jį galite atlikti gulint ant lovos. Pakelkite ranką priešais save, nukreipkite rodomąjį pirštą aukštyn ir fiksuokite jį žiūrint 15 sekundžių. Po to lėtai sukite galvą iš vienos pusės į kitą, bet vis dar laikydamiesi fiksuoto taško. Grįžęs į centrą, laikykite akis nuo piršto, tačiau palaipsniui keldami ir leisdami galvą. Praktikuokite keletą kartų, kol pajusite palengvėjimą.

Dėvėkite akinius nuo saulės

Verta turėti akinius nuo saulės, ypač kai ankstyvo pavasario lietus pasikeičia į vasaros saulę, kadangi šviesa gali sukelti sezoninę migreną. Akiniai nuo saulės taip pat apsaugo akis nuo kenksmingų UV spindulių.

Be to, verta apsvarstyti mėlyną šviesą blokuojančių akinių įsigijimą, kai naudojate elektroninius įrenginius. Mėlyna šviesa, kurią skleidžia šie įrenginiai, gali sukelti migrenos epizodą, nes ji imituoja saulės šviesą. Taip pat rekomenduojama kas 20 minučių pertraukti naudojimąsi kompiuteriu, kad sumažintumėte neryškų matymą ir galvos skausmą.

Laikykitės sveikos mitybos

Mityba yra esminė prevencijos priemonė, norint išvengti sezoninės migrenos. Tyrimai rodo, kad nutukusieji yra 75% dažniau linkę į lėtinę migreną, o antsvorio turintys asmenys turi 40% didesnę riziką.

Rekomenduojama išvengti maisto produktų, kurie gali sukelti migreną, pvz., alkoholį, kofeiną, cukrų, šokoladą, pieno produktus, citrusinius vaisius ir dirbtinių saldiklių. Norint sužinoti, kokie maisto produktai sukelia migreną, reikia atkreipti dėmesį, ar migrena atsiranda po 50% laiko po valgio.

Miegokite

Miegas yra natūrali ir veiksminga priemonė, siekiant palengvinti migrenos epizodą arba išvengti jo. Nors kai kuriems migrenos sergantiems žmonėms sunku užmigti, užmerktos akys gali padėti sumažinti daugelį simptomų, įskaitant šviesos jautrumą, galvos svaigimą ir pykinimą.

Miego pozicija taip pat yra svarbi. Amerikos Migrenos Fondas rekomenduoja miegoti ant šono, kad stuburas būtų išlygintas. Verta vengti miegoti ant pilvo, kadangi tai gali padidinti nugaros spaudimą. Patogi pagalvė prilaikys galvą ir kaklą.

Komentarų sekcija išjungta.