Pagrindiniai plaukimo privalumai

Ar žinojote, kad plaukimas turi didžiulę naudą žmogaus sveikatai. Plaukimas yra puiki treniruotė visam žmogaus kūnui, dėl kurios galite tapti fiziškai stipresni ir padaryti savo širdį sveikesne. Nors vasaros metu baseinai nedirba, galite plaukioti ežeruose, o žiemos metu baseinuose.

Plaukimo privalumai sveikatai

Reguliarus plaukiojimas gali padėti tapti protingesniu ir pagerinti psichinę sveikatą, padidinti plaučių talpą. Bent kartą apsilankius per savaitę baseine, jūs sumažinate lėtinių ligų atvejus, tokių kaip širdies ligos, diabetas, insultas.

Kiti plaukimo privalumai

Taip pat jūs galite tikėtis kūno tonizavimo ir pagerėjusios ištvermės, o tai reiškia, kad jūsų kūno rengybos lygis padidės. ( rengybos lygį galite pagerinti su mankštomis).

Pagerinama psichinė sveikata

Plaukimas yra viena iš nedaugelio sporto šakų, kuri reikalauja palikti savo išorinį pasaulį, kažkur kitur. Kuomet plaukiate baseine, jūs negalėsite naršyti ,,Facebook“ ar kitose platformose. Taip pat jūs galite puikiai atsigauti nuo nuolatinės skaitmeninės simuliacijos.

Padidinsite raumenų masę

Norint išlikti sveikiems, kiekvienam asmeniui nuo 20 iki 64 metų, reikėtų užsiimti vidutiniškai aerobine veikla bent 150 minučių per savaitę. Jei renkatės plaukimą, tuomet jums užtenka 75 minučių per savaitę, o tai yra tik šiek tiek daugiau nei valanda.

Mažesnis poveikis už kitas kardio treniruotes

Kartais žmonės negali bėgioti dėl kelių arba kulkšnių skausmo. Jei dažnai bėgiojama, galima paaštrinti esamus sąnarius. Todėl baseinas gali būti puikus sprendimas.

Vanduo natūraliai sumažina judančio žmogaus kūno svorį iki 90 procentų ir sumažinta įtampą ir poveikį sąnariams, kaulams ir raumenims.

Geresnis miegas

Aerobiniai pratimai yra siejami su geresne miego kokybe ir pailgėjusia miego trukme. Rezultatai parodė, kad reguliariai mankštindamiesi ir laikantis geros miego higienos galite pagerinti miego kokybę, nuotaiką ir gyvenimo kokybę.

Saugus sportas neštumo metu

Visi nėštumai yra labai skirtingi, prieš atlikdamos bet kokį pratimą, siūlome pasitarti su savo šeimos gydytojais. Apskritai, vienas iš pagrindinių plaukimo privalumų yra tai, kad tai yra saugus nėštumui mankštos būdas. Vanduo gali padėti sumažinti kulkšnių ir pėdų patinimą.

Tyrimai parodė, kad nėščioms moterims, kurios plaukioja nėštumo pradžioje arba viduryje, gali būti mažesnė priešlaikinio gimdymo ir įgimtų defektų rizika.

Sumažina stresą

Visi žino, kad atlikinėdami pratimus mes galime pagerinti sau nuotaiką, tačiau nedaug kas žino, kad pratimai gali padėti sušvelninti streso poveikį chemiškai. Kai mankštinatės, jūsų kūnas natūraliai sumažina streso hormonų kortizolį ir adrenaliną, tuo pačiu sukuriant geros savijautos endorfinus – gamtos nuotaikos kėlimo priemones. Jei esate įstrigę tarp darbo ir įtemptos vietos, skirkite šiek tiek laiko pajudėti baseine ar kitaip.

Plaukimas padeda tapti protingesniems

Australijos universiteto Grifito edukacinių tyrimų institutas ištyrė 7000 jaunesnių nei penkerių metų vaikų, siekdamas išsiaiškinti, ar plaukimas gali turėti įtakos jų intelekto lygiui. Tyrimas parodė, kad plaukimo vaikai ankstyvame amžiuje įvaldė įgūdžius anksčiau nei įprastai. Reguliariai plaukiantys vaikai turėjo geresnius motorinius įgūdžius ir buvo įgudę įvaldyti tokius įgūdžius kaip  matematika.