Kaip ekranai gali paveikti mūsų sveikatą?

Telefonų daroma žala sveikatai

Dauguma žmonių net negali įsivaizduoti savo kasdienio gyvenimo be išmaniojo įrenginio. Kartais net nepajuntame, kaip prie mobilaus telefono praleidžiame valandų valandas. Tačiau, kiek iš tikrųjų saugu būti prie išmaniųjų įrenginių ekrano?

Kiek laiko praleidžiame prie ekranų?

Nesvarbu kur jūs esate, vis tiek daug laiko praleidžiate prie kompiuterių, mobiliųjų telefonų ar televizorių, kadangi tai tapo neatsiejama mūsų gyvenimo dalimi.

Dabar visas naujienas skaitome internete, taip pat bendraujame su draugais per socialinius tinklus, o filmus žiūrime per internetinius portalus. Visi paminėti procesai apima žiūrėjimą į ekraną. Dauguma paauglių per parą praleidžia 3 valandas ir 47 minutes prie savo telefonų. Į šį laiką nėra sumuojamas televizoriaus žiūrėjimas ar buvimas prie kompiuterio.

Kaip praleistas laikas prie ekrano gali paveikti mūsų sveikatą?

Vienas iš dažniausių kasdienių ilgų valandų praleidimo prie ekrano padarinių yra pavargusios akys ir įtempti pečiai iki dienos pabaigos. Tačiau pernelyg didelio ekrano laiko pasekmės taip pat gali būti daug rimtesnės.

Fizinis poveikis

Kalbėdami arba dirbdami su įrenginiais, jūs visuomet sėdite, gulite arba stovite prieš kompiuterį, o tai reikalauja mažai fizinio aktyvumo. Fizinio aktyvumo trūkumas gali sukelti įtampą kūne, kraujotakos ir nugaros sutrikimus.

Ryšys tarp ekrano laiko ir kūno svorio buvo nuodugniai ištirtas ir dabar laikoma įrodytu faktu, kad per daug laiko praleidimas prie ekrano yra susijęs su svorio padidėjimu.

Ekrano naudojimas taip pat siejamas su galvos, kaklo ir nugaros skausmais – neabejotinai labiausiai kenčia akys.

Psichinės sveikatos poveikis

Per daug laiko, praleisto prie ekrano, gali ne tik paveikti mūsų kūną, bet ir turėti neigiamos įtakos mūsų psichinei sveikatai. Panašu, kad ypač jaunų žmonių ir vaikų psichinė sveikata nukenčia, kai skaitmeninių įrenginių naudojimas tampa įprastu ypatumu.

Viena iš to priežasčių yra ta, kad dėl didelio elektroninių prietaisų skleidžiamos mėlynos šviesos nemiegame naktį ir ilgainiui gali kilti miego problemų. Vienas pirmųjų miego trūkumo simptomų yra dirglumas.

Taip pat buvo atlikti keli tyrimai, kurie parodė ryšį tarp hiperaktyvumo ir besaikio žiniasklaidos vartojimo.

Per daug laiko praleidžiant prie ekrano gali būti sunku susikaupti. Nuo pat ,,COVID-19″ pandėmijos pradžios pastebimai padaugėjo trumpo dėmesio.

Kaip skaitmeniniai įrenginiai paveikia jūsų akis?

Žmonės sumirksi maždaug 10–15 kartų per minutę ir kiekvieną kartą, kai vokas nusileidžia, akies paviršių sudrėkina ašarų skysčiu. Šis procesas yra labai svarbus mūsų akių sveikatai. Taip yra todėl, kad ašarų skystyje yra antimikrobinių medžiagų, todėl ragena apsaugoma nuo infekcijos. Tačiau kai įdėmiai žiūrime į ekraną, dažnai pamirštame mirksėti. Šis mirksėjimo trūkumas sukelia kompiuterinio regėjimo sindromą, kurio pasekmės yra:

  • Raudonos akys.
  • Skaudančios akys.
  • Pavargusios akys.
  • Ašarojančios akys.
  • Mirgantis regėjimas.