Proteinas: maisto papildas sportininkams nr.1? 3 pagrindiniai privalumai sportui ir sveikatai

0
230

Proteinas (baltymai) yra būtini kiekvienam gyvam organizmui. Jų rolė tampa dar svarbesnė gyvenant aktyviai, pavyzdžiui daug ir intensyviai sportuojant, taip pat reikia gauti didesnį kiekį, nei sėslesnį gyvenimo būdą turintiems asmenims. Nors pakankamai baltymų galima gauti su maistu, dažniausiu atveju reikiamą jų kiekį surinkti yra begalo sunku. Tokiu atveju proteino kokteiliai gali padėti greičiau įgyvendinti įvairius atsistatymo procesus, kaip raumeninių audinių regeneracija ir to pasekoje užtikrinti optimalų progresą.

 

Baltymai yra sudaryti iš aminorūgščių, kurios yra pagrindiniai mūsų raumenų, kaulų, odos, audinių ir organų statybiniai blokai. Kai proteinas patenka į organizmą, jis virškinimo metu suskaidomas į atskiras aminorūgštis, o tada naudoja šias aminorūgštis, kad sukurtų naujus baltymus visame kūne. Būtina suvartoti pakankamai baltymų, kitu atveju kūnas ima ardytu Jūsų pačių raumenius audinius, kad iš jų gautų amino rūgščių, kurios atlieka svarbų vaidmenį daugumoje procesų, pavyzdžiui protinei veiklai, energijai ar organų funkcionavimui.

 

Dabar, kai žinomas baltymų vaidmuo organizme, yra 3 pagrindiniai svarbūs privalumai, į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį sportuojantiems.

1 pranašumas – proteinas (baltymai) padeda ilgiau jaustis sotiems.

 

Viena iš pagrindinių problemų, kylančių žmonėms, norintiems numesti svorio yra nesotumo jausmas. Kuo dažniau ir intensyviau sportuojate ar ribojate kalorijas, tuo smegenys stipriau siunčia signalus apie alkio jausmo atsiradimą.

 

Būtent čia proteino vartojimas gali būti ypač naudingas, nes jis padeda jaustis sotiems ilgesnį laiką, palyginti su angliavandeniais ar riebalais. Taigi visi, kurie bando kuo labiau sumažinti nesveikų užkandžių kiekį, ieškokite produktų, kuriuose yra daugiau baltymų arba vartokite proteinų miltelių kokteilius, pavyzdžiui išrūgas (angl. WHEY).

 

2 pranašumas – proteinas skatina medžiagų apykaitą.

 

Baltymai (proteinas) ne tik padeda skatinti sotumo jausmą, bet ir gali padėti pagreitinti medžiagų apykaitą, o to pasekoje efektyviau deginti kalorijas. Tai svarbu kiekvienam, bandančiam pakeisti savo kūną.

 

Papildomas proteino kokteilių vartojimas padeda išlaikyti ir auginti raumenų masę. Pakankama ir išsaugoma raumeninė masė taip pat yra svarbu norint palaikyti spartesnę medžiagų apykaitą.

 

3 pranašumas – baltymų pagalba atstatant ir auginant raumenis.

 

Baltymų valgymas arba proteino kokteilių vartojimas ne tik padeda išvengti raumenų irimo, bet ir prisideda prie raumenų augimo. Reguliarios veiklos ir mankštos derinimas su baltymų (proteino) vartojimu skatina raumenų augimą ir gali pagreitinti atsistatymo procesus.

 

Aukštos kokybės proteino produktuose yra visų būtinų aminorūgščių ir gausu šakotosios grandinės aminorūgščių (BCAA). Leucinas, vienas iš šių BCAA, vaidinanti svarbų vaidmenį skatinant raumenų augimą ir atsistatymą po sunkių pasipriešinimo ir ištvermės reikalaujančių treniruočių. Aukščiausios kokybės baltymai yra gyvūninės kilmės baltyminiuose maisto produktuose, tokiuose kaip liesa paukštiena, jautiena, žuvis, pieno produktai, kiaušinių produktai ir sveiki kiaušiniai. Tuo tarpu proteino produktai turi aukštesnę biologinę vertę (BV) nei be kuris maisto produktas, todėl jų papildomas vartojimas suteikia didelio pranašumo. Aukščiausios kokybės baltmai yra išrūgose (angl. WHEY). Todėl renkantis proteino produktus, turėtumėte atkreipti dėmesį į tai, iš ko jie yra pagaminti. Be to, proteino kokteiliai yra labai patogūs, todėl jie naudingi aktyviems ir nuolat keliaujantiems sportininkams.

 

Kiti papildai sportui: ar verta atkreipti dėmesį?

Nesvarbu kurią sporto šaką propaguojate, proteinas turėtų būti pasirinkimas nr. 1 bet kuriam! Tačiau rinkoje yra ir kiti maisto papildai sportui , galintys duoti puikių rezultatų. Pavyzdžiui kreatinas, amino rūgštys ar „pre-workout“ tipo papildai sportui. Asmenys, kurie suvartoja per mažai baltymų ir dėl tam tikrų priežasčių atsisako vartoti proteino produktus, turėtų naudoti amino rūgščių kompleksus, kurie gali veikti taip pat efektyviai atsistatymo ir augimo procesuose, kaip ir baltymai (proteinas). Tuo tarpu kreatinas padeda pagerinti treniruočių našumą, didindamas ATP, todėl galėdami kelti sunkesnius svorius dar labiau paspartinamas raumenų augimas vartojant kartu su proteino milteliais. Prieštreniruotiniai papildai sportui gali padėti pagerinti kraujotaką, suteikti energijos, padidinti jėgą, ko pasekoje yra efektyviau stimuliuojamas raumuo ir jo augimas. Paprastai prieštreniruotiniuose papilduose galima aptikti to pačio kreatino, amino rūgščių, beta-alanino, arginino ar BCAA. Visos šios medžiagos efektyviai prisideda prie raumenų stimuliavimo ir treniruočių našumo didinimo.

Komentarų sekcija išjungta.